Redakcja LIFE and MOVEMENT informuje, że każda nadesłana praca musi spełniać poniższe wymogi formalne i techniczne, aby mogła zostać dopuszczona do publikacji.
INFORMACJE OGÓLNE
- Do redakcji należy przesłać wszystkie materiały wymienione poniżej, pocztą elektroniczną do redakcji na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
- pismo do redakcji,
- oświadczenie,
- pozytywną opinię promotora/opiekuna naukowego w przypadku autorów nie posiadających co najmniej stopnia naukowego doktora,
- artykuł,
- tytuł artykułu po angielsku,
- streszczenie tekstu po polsku,
- streszczenie tekstu po angielsku,
- słowa kluczowe polskie,
- słowa kluczowe po angielsku,
- wykresy w formacie *.xls z oryginalnymi podpisami
- Nadsyłane artykuły nie powinny przekraczać 12–15 stron (21 600 – 27 000 znaków).
- Artykuł należy poprzedzić:
- pismem, w którym autor zwraca się do redakcji o wydrukowanie pracy w czasopiśmie (jest to formalna zgoda autora na publikację pracy w wersji papierowej, która jest wersją pierwotną), podaje pełne imię i nazwisko, tytuł naukowy (zawodowy) lub stopień naukowy, miejsce pracy z dokładnym adresem i telefonem, dokładny adres i telefon do korespondencji, adres e-mailowy oraz krótką notkę o sobie;
- oświadczeniem o następującej treści:
Niniejszym oświadczam, że:
- Jestem autorem/współautorem tekstu pt. …......... (w przypadku współautorstwa należy podać procentowy wkład poszczególnych autorów w powstanie tekstu; podać informacje, kto jest autorem koncepcji, założeń, metod itp. wykorzystywanych w przygotowaniu publikacji, przy czym główną odpowiedzialność ponosi autor zgłaszający tekst).
- Tekst jest wolny od wad prawnych.
- Tekst nie został ogłoszony dotąd drukiem i nie został złożony w innej redakcji.
- Tekst przekazuję do publikacji i rozpowszechniania na wszystkich polach eksploatacji, o których mowa w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych w kwartalniku Life and Movement.
- Podpis
- Artykuły studentów/doktorantów muszą mieć dołączoną pozytywną opinię promotora/opiekuna naukowego o złożonym artykule.
- Wszystkie nadesłane teksty są recenzowane. Warunkiem opublikowania tekstu jest pozytywna opinia recenzentów potwierdzona rekomendacją do druku redaktora naczelnego.
STRUKTURA ARTYKUŁU
- Na początku artykułu powinno być umieszczone imię i nazwisko autora/autorów oraz jego/ich miejsce pracy.
- Tytuł każdego artykułu powinien być podany w językach polskim i angielskim.
- W przypadku recenzji publikacji podajemy tytuł polski oraz jego brzmienie w języku angielskim (w przypadku publikacji zagranicznej prosimy o podanie oryginalnego tytułu recenzowanego dzieła). W przypadku sprawozdań, omówień wydarzeń naukowych czy innych materiałów podajemy tytuł polski oraz jego brzmienie w języku angielskim.
- Poniżej tytułu artykułu umieszczamy streszczenie w języku polskim (ok. 600 - 700 znaków) oraz streszczenie w języku angielskim (ok. 600 - 700 znaków) – dotyczy artykułów problemowych, teoretycznych, historycznych, materiałów prezentujących wyniki badan czy doświadczenia zagraniczne (nie dotyczy recenzji, sprawozdań czy omówień wydarzeń naukowych).
- Artykuł powinien zawierać słowa kluczowe w języku polskim i w języku angielskim (nie dotyczy recenzji, sprawozdań z wydarzeń naukowych).
- Podstawowy tekst artykułu, powinien być pisany Arialem 12 pkt. z półtora odstępem i z wcięciami akapitowymi 2 cm.
- Śródtytuły użyte w tekście, powinny mieć zróżnicowany stopień i wyróżnienie.
LITERATURA
- Odwołania do literatury umieszcza się na końcu artykułu w kolejności alfabetycznej.
- Przypisy bibliograficzne należy podawać w jednolitej wersji. Nazwiska i tytuły pisane cyrylicą powinny być podane w transliteracji zgodnie z normą GOST 52535.1-2006.
- Zalecane jest odwoływanie się głównie do publikacji recenzowanych.
- W przypadku dokładnego cytowania w tekście obok numeru przyporządkowanego publikacji zamieszczonej w spisie Literatury podaje się również numer strony, z której pochodzi cytat – np. [2, s. 166].
- Cytaty należy umieszczać w cudzysłowach.
- Przykłady tworzenia odsyłaczy bibliograficznych w spisie literatury (oparte o system cytowania Chicago http://www.chicagomanualofstyle.org/):
- Adresy internetowe podajemy na końcu literatury, z datą dostępu do strony, podaną w nawiasach kwadratowych.
TABELE, RYCINY, ILUSTRACJE
- Podpisy do tabel, rycin i ilustracji oraz treść w tabelach, rycinach i ilustracjach należy podawać w języku, w którym został napisany artykuł, oraz w języku angielskim.
- Tabele należy dodatkowo przygotować w oddzielnym załączniku.
- Rysunki należy nadsyłać w formiegotowej do druku jako oddzielne pliki w formacie jpg, png lub tiff (min. 300 dpi, wielkość około 1 MB).
- Wykresy tworzone w programie Excel (lub w jego odpowiedniku) należy przesyłać w formacie .xls (format programu Excel).Artykuły bez elementów graficznych odpowiedniej jakości nie będą przyjmowane do druku.
- Przy wszystkich tabelach, rycinach, wykresach, zdjęciach itd. należy podać źródło, z którego pochodzą, lub umieścić informację „Opracowanie własne”.
SKRÓTY
Rozwinięcia wszystkich użytych w artykule skrótów należy podać w formie wykazu na końcu artykułu.
ZAPORA GHOSTWRITING I GUEST AUTORSHIP
- Ghostwriting i guest authorship są przejawem nierzetelności i wszelkie wykryte przypadki będą demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów.
- Ghostwriting ma miejsce wtedy, gdy wkład w powstanie artykułu wniosła osoba niewymieniona w wykazie autorów lub w podziękowaniach.
- Guest autorship zachodzi wtedy, gdy artykuł powstał bez udziału osoby wymienionej w wykazie autorów lub wniosła ona znikomy wkład w powstanie danej publikacji.
- Redakcja powinna uzyskać informacje o źródłach finansowania publikacji, wkładzie instytucji naukowo-badawczych, stowarzyszeń i innych podmiotów.
ETYKA
- Dane opublikowane w kwartalniku „Life and Movement” powinny być oryginalne. Nie należy przesyłać tekstów, które zostały wcześniej opublikowane w innym czasopiśmie lub monografii. Podawanie fałszywych danych, plagiaty oraz inne działania, które mogą prowadzić do fałszywych wniosków, są nieetyczne.
- Szczegółowe informacje o etyce publikacji i stwierdzeniu nadużycia w publikacji (opartych na zaleceniach Elsevier i wytycznych COPE dla wydawców czasopism), z którymi należy zapoznać się przed zgłoszeniem artykułu do redakcji, znajdą Państwo w poniższym linku.
http://www.elsevier.com/editors/perk/about-cope
Redakcja zastrzega sobie prawo dokonywania w nadesłanych materiałach niezbędnych skrótów, poprawek redakcyjnych, zmian tytułu i innych, zgodnie z wymaganiami czasopisma bez porozumienia z autorem.
Redakcja nie zwraca przesłanych tekstów.
Autorzy opublikowanych artykułów otrzymają bezpłatnie jeden egzemplarz czasopisma, przesłany pod wskazany adres korespondencyjny.